Daisypath Christmas tickers Daisypath Christmas tickers

2011. április 18., hétfő

Húsvéti kalács főpróba

Kipróbáltam a fonott kalács alakú tepsimet tegnap, nehogy húsvét napján érjen meglepetés :D

Szép lett, finom lett a kalács, de nem az igazi... a külseje ropogós, belseje jól átsült és finom, de inkább kenyér jellegű mint kalács, ízre meg inkább lángos vagy fánk jellegű... ma kipróbálok egy másik receptet is, bár ezt is biztosan meg fogom sütni húsvétra, remek lesz a sonka és tojás mellé :)




A hozzávalók:
25 dkg liszt
2 ek cukor (gyümölcscukrot használtam)
1,5 dl tej
1,25 dkg élesztő
1/4 tk só
2,5 dkg vaj

(ez a fele az eredeti receptnek)

A cukros meleg tejbe morzsoltam az élesztőt és a többi hozzávalóhoz adtam, majd robotgéppel összedolgoztam. Olajjal kikent formába tettem a tésztát és megvártam, míg megkel.
Ezután kb. 175 fokon 20-25 percig sütöttem.

1 megjegyzés:

  1. Ilyen fonott kalács formát én is vettem egyszer, de szerintem ki sem próbáltam, valahogy nem került rá sor. A költözés során pedig valahová úgy eltettük, hogy már azt sem tudom, hol lehet, de most eszembe juttattad, jó lenne előszedni.
    Kalácssütésben nem vagyok nagyon otthon, de lehet, hogy olyan receptet kellene kipróbálnod, amiben tojás is van, talán attól foszlósabb lenne. És azt is olvastam, hogy ha sütéskor vizes edényt tesznek a sütőbe, az is foszlóssá teszi a kalácsot. Hátha segítettem valamit. :) Jó kísérletezést, és kellemes Húsvétot kívánok az egész családnak!

    VálaszTörlés